tisdag 19 april 2016

Vår

Igår kunde vi glatt konstatera att i vår familj firar vi alla högtider. På bron finns en pumpa från halloween som sjunkit ihop, ett litet påskris med fjädrar och på gräsmattan har utomhusjulgranen tinat lös och blåst omkull med sin belysning med kulörta färger och slutligen intill bron ligger en utbränd marschall sen nyår. Bara en vissen midsommarstång som saknas. Det som göms i snö....
Fast idag så snöar det väldigt mycket, riktigt aprilväder, denna snö kommer antagligen förvandlas till slask. Just nu känns det skönt att vi snart befinner oss utomlands
.
 Mina skuldror och övre delen av ryggen värker idag också, idag tycks varken Voltarengelen eller Pronaxetabletterna hjälpa, får nog bli ett varmt bad då innan man ger sig ut i tjänst.
Min dotter, receptarien, läxade upp mig igår om hur dumt det var att ordinera själv och inte gå till en läkare...jaja, men jag gruvar mig alltid för det... jag känner mig alltid inbillningssjuk då läkare granskar mig med sin lärda blick. nä, bita ihop och kämpa på är mer min stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar