måndag 29 oktober 2012

Badtankar...

Jag är ingen älskare av bastubad, men att ensam sittligga i badkaret fyllt med varmt vatten och filosofera för sig själv...DET gillar jag! Jag har aldrig funnit tjusningen i att bada bastu, luften är för het och för torr och mitt sen tidigare låga blodtryck blir ännu lägre snurr snurr! Sen att basta halva släkten, med grannar, som packade sillar gnida svettiga kroppar mot varandra, neee det är inte min grej... men jag vet att det är älskat av många.
 Vår bastu är utriven och fått stå och torka i sommar, mannen i huset längtar nog tills den är klar... men det är inget litet projekt för tydligen så måste avloppsrör hackas fram från betonggolvet och bytas ut, kakel kaklas, brädor spikas, bänkar byggas och allt möjligt! Jag tänker inte tjata på honom att det ska bli klart nån gång, han får göra det isin egen takt eller aldrig, om han inte vill. Jag bryr mig inte, jag har ju badkaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar