söndag 28 oktober 2012

Fett och andra saker

Eftersom jag tillhör "Tjocka släkten" så kan jag inte proppa i mig vad som helst, jag blir fet! Det förädiska sockret som ger mig fett och migrän, men ack så gott! I helgen köpte mannen sin vana trogen en stor godispåse, jag var ståndaktig och åt inte en endaste en... de som vet hur mycket jag älskar godis vet också vilken bragd det är!!! Kroppen som är så finurligt uträknad borde inte ge en längtan efter socker då det inte är bra för kroppen... inte heller borde den ge längtan efter droger eller alkohol heller. Detta måste reklameras, men till vem, föräldrar, gener eller rentav till Gud?
 Ja, sånt kan man ju fundera på då man plötsligt drabbas av sockerbegär. Men nog om den skiten...
 Till nåt roligare så kan jag berätta att jag har kommit över ett fantastiskt fint stringbord med bordsskiva i teak, DÅ kände jag begär! Jag ville ha det direkt, jag blev kär! Jag köpte direkt, sen för den himmelska äktenskapslyckans skull så klöste jag genast bort prislappen! Så dumt... min man skulle aldrig bry sig i vad jag köper, om det inte gäller en hund, en häst eller nåt annat djur som han tvingas sköta... men det fina lilla stringbordet... men så fint! Jag köpte en annan grej också en tekanna i form av en fin dam eller docka eller så... den var bara så annorlunda så jag kunde inte låta bli! Tur att man inte blir fet av vackra saker.

1 kommentar:

  1. Ett sånt bord har jag, fast smalare. Det är ett blombord. Anki.

    SvaraRadera