lördag 19 november 2011

Den "duktiga" Tanten

Ibland är man en stor idiot, tror att dygnet är oändligt, att orken är hur stor som helst... som sagt så hade jag ju en jobbig natt till igår, hade min hjärna fattat det? Nej! Naturligtvis så skulle det bli paltkok och mjukkakebak, det är ju jättegott....och ganska tidsödande och jobbigt! Det var en ganska vimmelkantig Tant som raglade omkring i köket med mjukkakor på "bakkuspjölkan" och sen... skulle det diskas och sopas, pust! Sen så ville inte vovven riktigt komma till ro för natten med sin jättetratt om halsen så det blev en natt till på soffan! Vem fel var det, att allt blev så jobbigt? Jo, mitt eget... förmodligen så hade tröttheten för en stund slagit över till mani. Sen till nästa lyx-problem, var i fridens dar ska jag nu ha mjukakan då alla tre frysar är absolut fullproppade med fläsk, älg och nötkött.. smart Tanten! Idag vill Tantens unge besöka staden och så kanske det också blir, jag tror att jag behöver få lite luft på min överhettade hjärna... så att jag inte får några fler "smarta" ideer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar