onsdag 16 november 2011

Tantens städning

Idag så skulle jag verkligen behöva göra en grundlig städning av huset, men jag är en kvällmänniska som har mest energi på kvällstid. Men som alla vet "På kvällen får den late brått", på nåt underligt vis så är det mycket duktigare att vara morgonpigg än kvällspigg. Varför är det så? Man behöver inte nödvändigvis vara lat bara för att man är seg fram till eftermiddan... tex om man stiger upp halv sex och börjar städa, baka eller vad det nu kan vara, då är man duktig. Men om man gör samma sak fast halv tolv på natten, då är man konstig och lat som inte gjort bort det fastän man haft hela dan på sig... fast vid närmare eftertanke så kanske man är lika hängiven och arbetsam det är bara tidpunkten som skiljer åt! Men det är väl inte meningen att man ska begripa allt, jag ska iallafall försöka att inte dömma folk för att de gör saker på ett för mig annorlunda sätt... jag ska försöka, men jag är ju också en människa med fel och brister. Tillbaka till städningen, hittills har det blivit mycke snack och lite hockey på den fronten, men jag är ju en sån som älskar ljudet av min egen röst... även om den är i skrift! Tänk om man tom skulle våga sig på att dra fram spisen... hu, den är nog fastklistrad av plättsmet och jag vet inte allt! En rapport kommer senare hur det blev med den saken. Eller ska jag ta mig för att städa det otäcka kylskåpet? Vi får se kvällspiggheten börar pyra i tantkroppen nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar