tisdag 15 november 2011

Starten

Nu har det hänt och på svajiga ben så ska jag nu försöka mig på att blogga. Jag tänkte svamla på om allt möjligt, sånt som en 47- årig fyrabarns mamma på landet kan vara med om. Jag har ju mina funderingar både galet och rätt, men funderingarna är ju mina och sällan baserade på fakta.
Min familj består av fyra barn varav tre är vuxna också  sladdungen eller "skrapabullan" som är snart 9 år. Sen så finns det ju också en man i mitt liv, mannen som har funnits där i 32 år, ja, vi var inte mer än snorungar när vi blev ett par, ingen av oss trodde väl då att vi skulle bli ett gammalt strävsamt par tillsammans... kanske just därför blev vi det! Här hos oss finns det djur i massor, kor, katter, en hund och marsvin, både nyttodjur och onyttigdjur, nyttodjuren är först och främst korna och sen katterna-råttfångare! Hund och marsvin går under kategorin onyttigdjur...  Hoppas att nån får glädje av mina skriverier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar